Usługi

Ścieżka wsparcia przewidziana w Projekcie dla Uczestników/czek:

Zadanie 1

Diagnoza indywidualnych potrzeb Uczestników Projektu wraz z IPD

 – 4 h/os. x 72 os. – 288 godz. zegarowych, 3 spotkania/os

Okres realizacji zadania: 2023-12-01- 2024-08-31r.

Zadanie realizowane będzie przez Partnera Wiodącego.
Będzie realizowane w formie zajęć indywidualnych prowadzonych przez Doradcę zawodowego przy wsparciu tłumacza języka ukraińskiego

1 spotkanie – 2h (ustalenie diagnozy potrzeb i problemów UP, zaplanowanie wsparcia, stworzenie IPD, ankieta wstępna: badająca poziom motywacji ,poziom pewności siebie własnych umiejętności , umiejętności rozwiązywania problemów

2 spotkanie -1h (Monitoring założonych działań),

3 spotkanie – 1h (Podsumowanie działań IPD, podsumowanie rezultatów, ankieta końcowa).

Zadanie kluczowe -pozwalające na dostosowanie form wsparcia do potrzeb UP.

UP poznają swoje potrzeby, cele, możliwości, określą swoją ścieżkę zawodową oraz plan jej realizacji. Zastosowana analiza potrzeb pozwoli na dopasowanie oferty pomocy w taki sposób, aby odpowiedzieć na rzeczywiste potrzeby danego UP.

Zadanie 2

Indywidualne poradnictwo specjalistyczne – poradnictwo obywatelskie, prawne, psychologiczne – 6 godz./os x 72 os. = 432 godz. zegarowe i poradnictwo antydyskryminacyjne – 2 godz./os. x 72 os. =144 godz. zegarowych – łącznie 576 godz. zegarowych

Okres realizacji zadania: 2024-01-01- 2024-08-31r.

Zadanie realizowane będzie przez Partnera 1.
Będzie realizowane w formie zajęć indywidualnych prowadzonych przez specjalistów tj: psycholog, prawnik przy wsparciu tłumacza języka ukraińskiego.

Zadanie pozwala na dostosowanie form wsparcia do potrzeb UP, pozwoli UP na rozwiązanie problemów społecznych, wzmocni motywację i wiarę we własne, możliwości, pozwoli na udzielenie informacji o prawach i uprawnieniach przysługujących UP w Polsce. Usługi te pozwolą na lepsze funkcjonowanie w polskim społeczeństwie.

Realizacja zadania ma na celu nabycie lub wzmocnienie zaradności, działania te mają przyczynić się do budowania postaw społecznych opartych m.in.: na tolerancji, wolności i szacunku do drugiej osoby, samodzielności i aktywności społecznej.

Zadanie 3

Warsztaty z zakresu zapoznania z polskim rynkiem pracy i jego specyfiką – 24 godz./gr. x 6 gr.( 12 os.) – 144 godz. lekcyjnych

Okres realizacji zadania: 2024-01-01- 2024-05-31r

Zadanie realizowane będzie przez Partnera Wiodącego w formie zajęć grupowych.

Zadanie ma na celu udzielenie informacji o poruszaniu się na polskim rynku pracy, pomocy przy sporządzeniu dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny) zapoznanie się z zawodami deficytowymi lub innej propozycji pomocy, bezpośredni kontakt UP z pracodawcą w celu pozyskania oferty pracy (wyjście w teren), udostępnianie ofert pracy do samodzielnego zapoznania się przez osoby objęte wsparciem w ramach projektu. Zadanie umożliwi poznanie techniki aktywnego poszukiwania pracy w Polsce.

Zadanie kluczowe pozwali na zmniejszenie dystansu do zatrudnienia UP, pozwoli na nabycie umiejętności pozyskiwania zatrudnienia oraz umiejętności poruszania się po polskim rynku pracy. Działania szczególne na rzecz zwiększenia udziału obywateli państw trzecich w rynku pracy.

Zadanie 4

Zintegrowane działania społeczne, edukacyjne, sportowe, kulturalne dla uczestników i ich rodzin śr. 72 UP

Okres realizacji zadania: 2024-02-01- 2024-08-31r

Zadanie realizowane będzie przez Partnera Wiodącego w formie zajęć indywidualnych i grupowych w zależności od potrzeb UP.

W ramach zadania będą także możliwe działania integracyjne uczestników projektu ze społeczeństwem polskim: np. w formie pikniku, biesiady, w postaci spotkania wigilijnego,

wielkanocnego, spotkań przy różnych świętach i tradycjach kultywowanych i obchodzonych w Polsce, wydarzeniach kulturowych, edukacyjnych. Organizacja zadania przy pomocy Asystenta kulturowego.

Zadanie 5

Wsparcie w ramach kompetencji językowych – kurs języka polskiego – 6 grup x 12 os. – 80 godz.

lekcyjnych – 5 760 godz. lekcyjnych

Okres realizacji zadania: 2024-02-01- 2024-06-30 r.

Zadanie realizowane będzie przez Partnera 1

 

Program (80godz)-

1.Rozumienie-słuchanie

2.Rozumienie-czytanie

3.Pisanie

4.Mówienie,interakcja

5.Mówienie-produkcja.

Osiągnięcia dotyczą podstawowego poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie trzech podstawowych sprawności językowych, jakimi są rozumienie, mówienie i pisanie.

Zagadnienia gramatyczno-leksykalne obejmują treści, których opanowanie niezbędne jest do porozumiewania się w języku polskim na poziomie podstawowym.

Na zajęciach kursanci koncentrują się przede wszystkim na nauce mówienia i rozumienia w codziennych sytuacjach.

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do codziennej komunikacji na poziomie A1.

Zadanie 6

Szkolenia umożliwiające uzupełnienie/ zdobycie kompetencji/kwalifikacji zawodowych – 6 grup (12os./grupa) x 120 godz. dydaktycznych (w tym Moduł antydyskryminacyjny 10 godz.) śr. 15 dni/gr. -720 godzin

Okres realizacji zadania: 2024-02-01- 2024-08-31 r.

Zadanie realizowane będzie przez Partnera Wiodącego

 

-szkolenia/kursy przygotowujące do egzaminów certyfikowanych

-szkolenia/kursy podnoszące kwalifikacje i umiejętności zawodowe

 

UP otrzyma zaświadczenie o ukończeniu oraz certyfikat/świadectwo potwierdzające zdobycie kwalifikacji/kompetencji zawodowych ze szkolenia zawodowego, zwrot kosztów dojazdu, stypendium szkoleniowe, obiad, przerwę kawową, materiały dydaktyczne i szkoleniowe (dwujęzyczne) dostępne w formie elektronicznej z możliwością powiększenia i odwrócenia kontrastu.

Zadanie 7

Asystent kulturowy

Okres realizacji zadania: 2024-01-01 do 2024-08-31

Zadanie realizowane będzie przez Partnera Wiodącego

W ramach zad UP będą wraz z asystentem skorzystać z wyjazdów w najbardziej wartościowe kulturowo miejsca w woj. świętokrzyskim. Asystent będzie pomagał w kontaktach z instytucjami – wspierał osoby ze specjalnymi potrzebami.

Asystent będzie prowadził działania integracyjne uczestników projektu z społeczeństwem polskim: np. w formie pikniku, biesiady, w postaci spotkania wigilijnego, wielkanocnego, spotkań przy różnych świętach i tradycjach kultywowanych i obchodzonych w Polsce, w wydarzeniach kulturowych.

Zadania:

– planowanie realizacja imprez kulturalnych i rozrywkowych dla Uczestników Projektu.

– prowadzenie działań na rzecz upowszechnianie różnorodnych form kultury i sztuki dla Uczestników Projektu.

– współdziałanie ze szkołami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami i instytucjami kultury

– prowadzeniu działań edukacyjnych, animacyjnych dla Uczestników Projektu.

Language/Язик »